Voor de ontwikkeling van de folder en app voor Pinkpop ben ik gestart met een grondig onderzoek. Een goed ontwerp begint bij een duidelijk begrip van het merk en de doelgroep. Uit mijn analyse kwam naar voren dat de merkwaarde gedurfd het best past bij de identiteit van Pinkpop. Deze kernwaarde heb ik vervolgens als leidraad genomen voor het volledige ontwerp, zowel visueel als functioneel. Alles moest uitstralen: dit is Pinkpop, en dit is anders dan de rest.

Schetsen

Ik ben begonnen met het verzamelen van beeldmateriaal dat visueel bij elkaar past, waarna ik drie verschillende flyers heb geschetst om te onderzoeken welke stijl het best aansloot bij de merkwaarde ‘gedurfd

 Uiteindelijk heb ik gekozen voor het eerste ontwerp, omdat deze het meest aansloot bij de merkwaarde ‘gedurfd’.

Hoewel ik alle ontwerpen als gedurfd beschouwde en lang heb getwijfeld tussen de eerste twee, heb ik uiteindelijk gekozen voor het eerste ontwerp, omdat die naar mijn gevoel het sterkst de merkwaarde wist over te brengen

Figma prototype

Na het kiezen van het definitieve ontwerp, ben ik begonnen met het opzetten van een prototype voor de app. Dit was een handige stap, omdat het me hielp om inzicht te krijgen in de structuur en functionaliteit van de app. Door visueel te maken waar welke elementen moesten komen, kon ik gerichter nadenken over de gebruikservaring en hoe de navigatie logisch en intuïtief kon verlopen.

identiteit

De identiteit van het merk is van groot belang, daarom heb ik bij elke stap van het ontwerp proces zorgvuldig de kernwaarden en visuele elementen in acht genomen, zodat alles consistent en herkenbaar blijft

Folder

Het eindresultaat van de folder straalt de gedurfde merkidentiteit uit.

Ik heb zoveel mogelijk de kenmerken van ‘gedurfd’ verwerkt in het ontwerp, waarbij ik alles zelf heb gecreëerd, van de visuals tot de tekst. Voor het ontwerp heb ik voornamelijk gebruikgemaakt van InDesign en Illustrator, en voor kleinere aanpassingen heb ik Photoshop ingezet. Het uiteindelijke ontwerp is zo opgebouwd dat het makkelijk gevouwen kan worden naar A6-formaat

App

De uiteindelijke app is een samenstelling van de belangrijkste elementen, hoewel ik oorspronkelijk ook filmpjes en andere interactieve functies had willen toevoegen. Door tijdgebrek heb ik deze helaas moeten laten vallen, maar het ontwerp zelf weerspiegelt nog steeds de gedurfde merkidentiteit

Scroll naar boven